Ads Top

HelloPrint laat naam Drukzo vallen

Internationaal printplatform HelloPrint verandert per direct zijn Nederlandse en Belgische naam van Drukzo in HelloPrint. Deze beslissing past bij de snelle buitenlandse groei van het Rotterdamse bedrijf, dat recent de oversteek maakte naar de Verenigde Staten. Inmiddels is Helloprint actief in dertien landen, waaronder het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Spanje.

“Drukzo werd in 2013 opgericht om het bestellen van gepersonaliseerde producten zo eenvoudig en toegankelijk mogelijk te maken”, zegt CEO en medeoprichter Hans Scheffer. “Wat begon als een lokale uitdager is nu onderdeel van een groter, internationaal platform. Qua bedrijfsvoering verandert er niets. We zijn nog steeds hetzelfde Rotterdamse bedrijf met de laagste prijs, de beste klantenservice, het grootste netwerk én supersnelle levering, maar dan wel met een grote internationale voetprint.”

Bij HelloPrint kunnen zowel bedrijven, organisaties als grafisch professionals meer dan tienduizend gepersonaliseerde printproducten bestellen met een bijna oneindig aantal configuratiemogelijkheden. Het platform leunt daarvoor op een snelgroeiend internationaal netwerk van lokale Europese en Amerikaanse producenten en vervoerders. Omdat HelloPrint zelf niks produceert, kan het snel schalen. Scheffer: “Daarbij maken we volop gebruik van de nieuwste mogelijkheden op het gebied van automatisering. Dat zorgt er mede voor dat we met slechts honderdzestig HelloPrinters jaarlijks meer dan zevenhonderdduizend bestellingen kunnen afhandelen, goed voor een jaaromzet van zo’n 85 miljoen euro. Daar houden onze ambities overigens niet op. Het uiteindelijke doel is om wereldwijd marktleider te worden, maar dan wel op een verantwoorde manier. Zo zijn we sinds 2022 B Corp gecertificeerd en hebben we onszelf als doel gesteld om in 2030 als organisatie volledig net zero te zijn.”

Geen opmerkingen:

Mogelijk gemaakt door Blogger.