Ricoh maakt printing on demand-kiosk van Meganews mede mogelijk
De tijden dat stapels onverkochte kranten en tijdschriften worden weggegooid, zijn voorbij. Meganews, een Zweedse uitgever van tijdschriften, introduceert een krantenverkoopmachine met toegang tot internet, die real time meer dan tweehonderd tijdschriften en kranten kan afdrukken. De printtechnologie van Ricoh maakt deze toepassing mogelijk. De hele procedure, vanaf het moment van aankoop van een titel totdat er een vers gedrukt tijdschrift uit de machine rolt, duurt slechts twee minuten. Deze oplossing vermindert de distributie- en logistieke kosten voor uitgevers en is mede daardoor ook milieuvriendelijker.
Volgens een onderzoek van researchinstituut Innventia, uitgevoerd namens Meganews Magazines, is de hoeveelheid gegenereerde broeikasgassen in een Meganews-kiosk aanzienlijk minder. Tijdens de levenscyclus van een Meganews-tijdschrift ligt dat ongeveer 60 procent lager dan van een titel die op de traditionele manier wordt gedrukt en gedistribueerd. De reden hiervoor is dat gemiddeld 40 procent van de traditioneel gedrukte bladen niet wordt verkocht en dus wordt geretourneerd en direct naar de recycling gaat.
De komende zes maanden zal de stand worden getest op luchthavens, in hotels, ziekenhuizen, supermarkten en winkelcentra in Zweden. Het is nog niet bekend of het concept daarna verder internationaal wordt uitgerold.
“De transacties zijn gemakkelijk en veilig, omdat de aankoop op het scherm wordt gedaan met een creditcard”, volgens Huib Kolen, Business Development Manager bij Ricoh Nederland. “Dit product is een direct antwoord op de toenemende behoefte aan printing on demand. Het is ook een voorbeeld van daadwerkelijke innovatie en we zijn er trots op dat de technologie van Ricoh bijdraagt aan de tijdschriftproductie van de toekomst”, aldus Kolen.
De Zweedse journalist en tv-bekendheid Lars Adaktusson, zijn broer Hans en hun bedrijf Meganews Sweden hebben het concept geïnitieerd. Ricoh leverde de technologie, Sweco vervaardigde de software, de kaartterminal en de schermen. De stand is ontworpen door LA + B. Enkele van de belangrijkste uitgevers van Zweden nemen deel aan het project, waaronder Bonnier Tidskrifter, Aller Media, Albinson & Sjöberg, LRF Media, IDG, Talentum en Medströms.
Volgens een onderzoek van researchinstituut Innventia, uitgevoerd namens Meganews Magazines, is de hoeveelheid gegenereerde broeikasgassen in een Meganews-kiosk aanzienlijk minder. Tijdens de levenscyclus van een Meganews-tijdschrift ligt dat ongeveer 60 procent lager dan van een titel die op de traditionele manier wordt gedrukt en gedistribueerd. De reden hiervoor is dat gemiddeld 40 procent van de traditioneel gedrukte bladen niet wordt verkocht en dus wordt geretourneerd en direct naar de recycling gaat.
De komende zes maanden zal de stand worden getest op luchthavens, in hotels, ziekenhuizen, supermarkten en winkelcentra in Zweden. Het is nog niet bekend of het concept daarna verder internationaal wordt uitgerold.
“De transacties zijn gemakkelijk en veilig, omdat de aankoop op het scherm wordt gedaan met een creditcard”, volgens Huib Kolen, Business Development Manager bij Ricoh Nederland. “Dit product is een direct antwoord op de toenemende behoefte aan printing on demand. Het is ook een voorbeeld van daadwerkelijke innovatie en we zijn er trots op dat de technologie van Ricoh bijdraagt aan de tijdschriftproductie van de toekomst”, aldus Kolen.
De Zweedse journalist en tv-bekendheid Lars Adaktusson, zijn broer Hans en hun bedrijf Meganews Sweden hebben het concept geïnitieerd. Ricoh leverde de technologie, Sweco vervaardigde de software, de kaartterminal en de schermen. De stand is ontworpen door LA + B. Enkele van de belangrijkste uitgevers van Zweden nemen deel aan het project, waaronder Bonnier Tidskrifter, Aller Media, Albinson & Sjöberg, LRF Media, IDG, Talentum en Medströms.
Geen opmerkingen: