Gigaprint terug van weggeweest
Gigaprint is terug in handen van de gebroeders Wijmans. Na het faillissement van Adelmedia kochten de oorspronkelijke eigenaren het bedrijf Adelprint terug en hebben het tot Gigaprint hernoemd. Het printbedrijf investeert in vier Xerox iGen 150 digitale kleurenpersen en vier Nuvera 314 zwart-wit systemen, die dankzij het Xerox ‘Automate & Simplify’ concept momenteel koploper zijn in de combinatie afdrukkwaliteit en uptime. Door gebruik van Gigaprint’s eigen software, Docutraffic, dat is gekoppeld aan het Xerox Freeflow Core workflowplatform, worden de iGen 150’s en de Nuvera’s flexibel en volledig geautomatiseerd aangestuurd. Zo kan gesproken worden van een echte ‘virtuele printfabriek’. De techniek en backoffice activiteiten zijn met foto-albumspecialist MyPhotoFun geïntegreerd.
Gigaprint focust zich niet alleen op printen. De kracht ligt volgens het bedrijf in het combineren van de onbegrensde mogelijkheden van print en digitale media. Dit uit zich in de dienstverlening voor onderwijsinstellingen, die verder gaat dan zwart-wit en kleurenprints. Zo richt het printbedrijf zich op interactief studeren door analoog en digitaal bij elkaar te brengen. Zo wordt er gekeken om studiemateriaal interactief te maken in combinatie met mobile devices, Google Glass en de Cloud.
Henk Wijmans: “We hebben een nieuwe start gemaakt met zowel onderdelen uit de oude onderneming als nieuwe innovaties. Om dit te realiseren hebben we het bestaande machinepark onder de loep genomen en zijn we op zoek gegaan naar een goede opvolging voor de drie iGen4’s en de Nuvera’s van Xerox. Wij hebben niet automatisch voor Xerox gekozen maar ons opnieuw en uitgebreid op de markt georiënteerd. Belangrijk voor ons zijn flexibiliteit, capaciteit, automatisering en kwaliteit. We groeien weer sinds de aankoop en verwachten een verdubbeling van de capaciteit. Met de technologie, workflow en business development tools van Xerox verwachten we die goed aan te kunnen.”
Gigaprint focust zich niet alleen op printen. De kracht ligt volgens het bedrijf in het combineren van de onbegrensde mogelijkheden van print en digitale media. Dit uit zich in de dienstverlening voor onderwijsinstellingen, die verder gaat dan zwart-wit en kleurenprints. Zo richt het printbedrijf zich op interactief studeren door analoog en digitaal bij elkaar te brengen. Zo wordt er gekeken om studiemateriaal interactief te maken in combinatie met mobile devices, Google Glass en de Cloud.
Henk Wijmans: “We hebben een nieuwe start gemaakt met zowel onderdelen uit de oude onderneming als nieuwe innovaties. Om dit te realiseren hebben we het bestaande machinepark onder de loep genomen en zijn we op zoek gegaan naar een goede opvolging voor de drie iGen4’s en de Nuvera’s van Xerox. Wij hebben niet automatisch voor Xerox gekozen maar ons opnieuw en uitgebreid op de markt georiënteerd. Belangrijk voor ons zijn flexibiliteit, capaciteit, automatisering en kwaliteit. We groeien weer sinds de aankoop en verwachten een verdubbeling van de capaciteit. Met de technologie, workflow en business development tools van Xerox verwachten we die goed aan te kunnen.”
Geen opmerkingen: