Konica Minolta wint European Service Value Award
Konica Minolta Business Solutions Nederland BV is bekroond met de prestigieuze European Service Value Award. De award is toegekend door het adviesbureau ServiceValue in samenwerking met de Universiteit van St.Gallen. Het onderzoek richt zich op de klantgerichtheid van alle zakelijke activiteiten en de tevredenheid van de klanten met betrekking tot deze activiteiten. Aan de hand van deze resultaten werd Konica Minolta, net als vorig jaar, uitgeroepen tot een van de beste ondernemingen in Nederland.
De European Service Value Award wordt uitgereikt in samenwerking met het Institute of Insurance Economics van de Universiteit van St. Gallen in Zwitserland, als wetenschappelijk partner. Een wetenschappelijk model gericht op het toevoegen van waarde is gebruikt om de beste strategieën in klantgerichtheid te onderzoeken en voorbeeld-bedrijven te bepalen. Hiervoor zijn zowel klanten als het management ondervraagd.
Het onderzoek richt zich op diensten die daadwerkelijk voordelen voor klanten hebben. De Customer Value Approach omvat zeven klantdimensies: klantgerichtheid, productconfiguratie, communicatie, kostentransparantie, deskundigheid, samenwerking en controle. De onderzoeken van het management en de klant volgen een identiek patroon. “Deze vergelijking van interne en externe meningen, geeft belangrijke aanvullende impulsen voor hoe we onszelf kunnen verbeteren op het gebied van klantgerichtheid”, aldus Jochen Schaaf.
De European Service Value Award wordt uitgereikt in samenwerking met het Institute of Insurance Economics van de Universiteit van St. Gallen in Zwitserland, als wetenschappelijk partner. Een wetenschappelijk model gericht op het toevoegen van waarde is gebruikt om de beste strategieën in klantgerichtheid te onderzoeken en voorbeeld-bedrijven te bepalen. Hiervoor zijn zowel klanten als het management ondervraagd.
Het onderzoek richt zich op diensten die daadwerkelijk voordelen voor klanten hebben. De Customer Value Approach omvat zeven klantdimensies: klantgerichtheid, productconfiguratie, communicatie, kostentransparantie, deskundigheid, samenwerking en controle. De onderzoeken van het management en de klant volgen een identiek patroon. “Deze vergelijking van interne en externe meningen, geeft belangrijke aanvullende impulsen voor hoe we onszelf kunnen verbeteren op het gebied van klantgerichtheid”, aldus Jochen Schaaf.
Geen opmerkingen: