Ricoh breidt mogelijkheden Clickable Paper verder uit
Ricoh heeft de mogelijkheden van de print-to-web toepassing Clickable Paper verder uitgebreid, zodat organisaties hun communicatie nog beter kunnen afstemmen op de klant. Daarnaast lanceert Ricoh in de tweede helft van 2015 software waarmee organisaties Clickable Paper eenvoudig kunnen integreren in hun eigen apps.
Clickable Paper is gebaseerd op Ricoh Visual Search, een door Ricoh ontwikkelde technologie voor beeldherkenning. Hiermee kan bestaand drukwerk interactief gemaakt worden, zonder dat het brondocument bewerkt hoeft te worden. Via interactieve vensters worden links op een smartphone of tablet beschikbaar gesteld naar bijvoorbeeld meer informatie, video’s, social media kanalen of een webshop. Ook kan er via de links direct contact gezocht worden via bellen of e-mail.
De volgende stap in de ontwikkeling van Clickable Paper is dat organisaties de toepassing kunnen integreren in hun eigen apps. Deze aanpak is al op de markt getest en is vanaf de tweede helft van 2015 ook in Nederland beschikbaar. “Door de gebruiksvriendelijkheid en beheersbaarheid van de app kunnen organisaties hun communicatie nog beter afstemmen op hun doelgroep en de respons op campagnes verhogen”, aldus Schriek.
Clickable Paper is gebaseerd op Ricoh Visual Search, een door Ricoh ontwikkelde technologie voor beeldherkenning. Hiermee kan bestaand drukwerk interactief gemaakt worden, zonder dat het brondocument bewerkt hoeft te worden. Via interactieve vensters worden links op een smartphone of tablet beschikbaar gesteld naar bijvoorbeeld meer informatie, video’s, social media kanalen of een webshop. Ook kan er via de links direct contact gezocht worden via bellen of e-mail.
De volgende stap in de ontwikkeling van Clickable Paper is dat organisaties de toepassing kunnen integreren in hun eigen apps. Deze aanpak is al op de markt getest en is vanaf de tweede helft van 2015 ook in Nederland beschikbaar. “Door de gebruiksvriendelijkheid en beheersbaarheid van de app kunnen organisaties hun communicatie nog beter afstemmen op hun doelgroep en de respons op campagnes verhogen”, aldus Schriek.
Geen opmerkingen: