Epson onderdeel van succesvol concept ‘A Print Factory’ tijdens Art Fair Den Haag
Printerfabrikant Epson heeft het initiatief ‘A Print Factory’ tijdens de Art Fair in Den Haag ondersteund met inkt voor de Epson Stylus Pro 3880 grootformaat printer. Het evenement vond plaats van 7 tot en met 10 oktober en was een initiatief van afgestudeerde jonge kunstenaars van de Koninklijke Academie voor de Beeldende Kunsten in Den Haag. Epson heeft eerder al meegewerkt aan de eerste editie van A Print Factory in de Melkweg Expo in Amsterdam, waar ook geëxposeerd werk van jong talent direct na aanschaf hoogwaardig werd geprint, ingelijst en ingepakt. Dankzij dit initiatief kan de aanschafprijs van kunstwerken laag gehouden worden voor kopers.
Trendbeheer noemt de Pop-up Printsale ‘verreweg de leukste stand van Art the Hague!’. Nick van Tiem, een van de vier jonge initiatiefnemers van A Print Factory kan zijn enthousiasme nauwelijks verbloemen. “We hebben de beurs flink opgeschud met ons concept en we hebben A Print Factory geïntroduceerd bij een breed en ontzettend positief publiek. De reacties en interesse van zowel kopers, galeries, curators en magazines was fantastisch.’’ Er zijn veel partijen die interesse hebben getoond in het concept waarbij jonge talenten hun werk kunnen exposeren, verkopen, on the spot de hoogwaardige afdrukken printen en inlijsten voor een betaalbare prijs.
Het idee van A Print Factory ontstond tijdens het eindexamenjaar Fotografie 2015. Als eindexamencollectief waren Nick van Tiem, Lynne Brouwer, Anna Klevan en Daan Liu op zoek naar een eigengereide manier om hun expositie te financieren, om zichtbaarheid te genereren en zo meer publiek te trekken. “Afgelopen zomer heeft Nena Milinkovic, curator van de Haagse galerie A Gallery named Sue, ons benaderd. Nena was zo enthousiast over ons concept, dat ze ons haar stand heeft aangeboden op Art Fair the Hague. We hebben onze printfabriek opnieuw ontworpen en een groep van getalenteerde beeldmakers geselecteerd. Zo werd A Print Factory een feit.”
Trendbeheer noemt de Pop-up Printsale ‘verreweg de leukste stand van Art the Hague!’. Nick van Tiem, een van de vier jonge initiatiefnemers van A Print Factory kan zijn enthousiasme nauwelijks verbloemen. “We hebben de beurs flink opgeschud met ons concept en we hebben A Print Factory geïntroduceerd bij een breed en ontzettend positief publiek. De reacties en interesse van zowel kopers, galeries, curators en magazines was fantastisch.’’ Er zijn veel partijen die interesse hebben getoond in het concept waarbij jonge talenten hun werk kunnen exposeren, verkopen, on the spot de hoogwaardige afdrukken printen en inlijsten voor een betaalbare prijs.
Het idee van A Print Factory ontstond tijdens het eindexamenjaar Fotografie 2015. Als eindexamencollectief waren Nick van Tiem, Lynne Brouwer, Anna Klevan en Daan Liu op zoek naar een eigengereide manier om hun expositie te financieren, om zichtbaarheid te genereren en zo meer publiek te trekken. “Afgelopen zomer heeft Nena Milinkovic, curator van de Haagse galerie A Gallery named Sue, ons benaderd. Nena was zo enthousiast over ons concept, dat ze ons haar stand heeft aangeboden op Art Fair the Hague. We hebben onze printfabriek opnieuw ontworpen en een groep van getalenteerde beeldmakers geselecteerd. Zo werd A Print Factory een feit.”
Geen opmerkingen: